Sunday, November 29, 2009

Pengawas



Gua dengan Mael pernah buli pengawas yang duduk belah kanan sekali. Gua syak dia berani-berani nak jadi pengawas lepas gua dengan Mael masuk sekolah teknik. Kalau gua Sekolah Tiram lagi masa tu, dah lama gua tolak dia masuk semak kalau dia tulis nama gua datang lambat kat pagar depan sekolah. Tak gitu Mael?

Sunday, October 11, 2009

Walimatulurus talibxjoe

Selamat pengantin baru buat Abdul Mutalib Ja'amat aka talibxjoe dengan pasangannya Mazian Harman yang berlangsung pada 10 oktober lalu, semoga berkekalan jodoh hingga akhir ayat hendaknya, berikut ada diselitkan gambar-gambar kegemilangan talib bersama band pop nya ..




Ni baru gambar kawin, amacam suci tak muka talib,kekeke..

Tuesday, October 6, 2009

Penang 1999


Gua dengan Mael dalam ferry Penang 10 tahun yang lalu. Masa ni kami baru form 2. Pergi Penang sebab nak melawat Cikgu Firdaus, cikgu bahasa melayu kami yang sambung study kat USM.

Notakaki: Masa ni Reza cenderung ikut mak dia pergi Carrefour. Kalau tak dapat ikut mula nak menangis. Macam mana nak ikut kitorang kalau perangai lagu tu?

Saturday, July 4, 2009

Mengejar Matahari


Bajek dah cool habis lah bergambar macam ni?

Thursday, July 2, 2009

Hasad Dengki



Tak sampai 2 hari gua conteng nama gua kat dinding nak naik rumah sewa, dah ada yang gatal-gatal tangan menambah. Manusia memang tak terlepas dari hasad dan dengki. Haih...

Notakaki: Gambar sekitar 2005, rumah sewa Taman Scientex, Pasir Gudang, JB.

Tuesday, June 23, 2009

tip top hip hop

hip hop ulu tiram

nota kaki: gua gelak tak berhenti siak tengok gambar ni,sial lah iyan.

Sunday, June 21, 2009

Ilmu Kebal



Sedang mempraktikkan ilmu kebal melawan taufan yang dipelajari di Indonesia 5 tahun dulu.

Tuesday, June 9, 2009

orang kampung jangan tak datang




orang kampung kalau tak datang, memang tiram tuh nak jadi padang jarak padang terkukur lah! ingat!

Friday, May 15, 2009

mat lomo


Muka mintak penampor. Klik sini

Thursday, May 14, 2009

Tido?



Apa cerita? Ajak lepak mamak, lepas tu tido?

Tuesday, May 12, 2009

actionsampler flash 2005




'lomo - dulu,kini, selamanya' - Alan Mars, Jan 1985

Wednesday, May 6, 2009

Laksamana DO RE MI


Kalau jumpa 3 orang ni dekat Ulu Tiram, jangan lupa angkat tangan. Itu pun kalau tak nak kena lempang dengan kuali la...

Saturday, May 2, 2009

ini baru peluh jantan!

pesanan khas buat rakan-rakan dari otai si pecah kepala!


video


video


video


video

dan ini untuk reza soid

video

Wednesday, April 29, 2009

Politeknik Kong-Kong Konvokesyen - 2007


Lu orang tahu apa yang ada dalam fikiran gua masa tengok gambar ni?

Monday, April 20, 2009

hang lekuk


Apahal? Dah tak sabar nak bersanding ke?

Saturday, April 18, 2009

Tuesday, April 7, 2009

geng pangkah

ada 2 orang mamat yang spoil kan gambar ni..rasa macam nak lempang satu kali!

Friday, April 3, 2009

nostalgia




Cuba lu orang tengok budak yang berdiri 6 dari kiri. Gua macam kenal jek

Tuesday, March 31, 2009

berat mata memandang berat lagi badan reza



kenapa reza lompat tak tinggi?
aku percaya korang tahu jawapannya...





Sunday, March 29, 2009

riwayat tamat

lepas ni pihak berwajib mukim sungai tiram dan yang sewaktu dengannya dah boleh turunkan papan tanda nih dah..sakit mata orang kampung tengok..



gua dengar driver teksi sungai tiram banyak terlajak masa ambil selekoh sebab sms semasa memandu.



Imbas Kembali

Apa barang pakai beg pinggang sama bela kumis?

Tuesday, March 24, 2009

Oyster Comic and Art zine



Oystercomic.blogspot adalah kesinambungan dari Oyster Comic and Art zine. Zine yang hanya mampu bertahan di pentas diy punk hardcore sehingga #3 sahaja. Diterajui oleh 3 anak muda kelahiran pekan Ulu Tiram. Ismail Arsad (pelukis utama), Idzwan Latif (co-editor) dan juga Mukhriz Latif (editor). Mengambil jalan mudah dengan menamakan zine ini “OYSTER” ataupun dalam bahasa melayunya “TIRAM” adalah tanda kecintaan 3 anak muda ini kepada pekan kelahiran mereka, Ulu Tiram.

Oyster Comic diwujudkan sekitar 2002 atas dasar cinta pada seni, tak lebih dari itu semua. Sekurang-kurangnya kita semua punya tempat untuk ekspresi bakat kurniaan Tuhan (lukisan, penulisan). –blogspot, fotopages etc masih belum wujud ketika ini.

Oyster Comic juga pernah mendapat tempat di hati gadis-gadis apabila ramai yang menghantar surat-surat cinta mereka tanda sokongan mereka pada zine ini. Ada juga yang sudi menghantar gambar dengan tujuan perhubungan yang lebih serius (Ini kena tanya Mukhriz).

5 tahun Oyster Comic senyap tanpa berita. Masih wujud kah gadis-gadis yang menghantar gambar-gambar “manja” pada Oyster Comic satu masa dulu? Masihkah ada sinar untuk Oyster Comic #4? Atau Oyster Comic terus berkubur? Sama-sama kita nantikan. Kewujudan oystercomic.blogspot adalah titik tolak wujudnya semula Oyster Comic and Art zine....

Biarkan Ianya Terjadi


Korang semua mesti masih ingat dengan watak Harith ni kan? (watak dalam comiczine ni dulu). kewujudan blog zine ni seolah-olah memanggil aku untuk melukis semula watak-watak dari komik "Biarkan Ianya Terjadi" ni semula.. insyaallah, akan datang jika semangat aku dah kembali pulih.. aku akan hidangkan korang dengan komik-komik baru, atau jika diizinkan, aku pasti menyambung semula komik yang dah lama tergantung ni.. insyaallah..

Saturday, March 21, 2009

1 Rancangan Khas 2 : 1998

Duduk dari kiri: Gua, Mael Katak, Iyan Loser, OBRI AF7,

Apa cerita?

Wednesday, March 18, 2009

kalau dah kacak tu kacak jugak!

tak gitu?

lokasi : jalan dhobi, jb