Tuesday, March 24, 2009

Oyster Comic and Art zine



Oystercomic.blogspot adalah kesinambungan dari Oyster Comic and Art zine. Zine yang hanya mampu bertahan di pentas diy punk hardcore sehingga #3 sahaja. Diterajui oleh 3 anak muda kelahiran pekan Ulu Tiram. Ismail Arsad (pelukis utama), Idzwan Latif (co-editor) dan juga Mukhriz Latif (editor). Mengambil jalan mudah dengan menamakan zine ini “OYSTER” ataupun dalam bahasa melayunya “TIRAM” adalah tanda kecintaan 3 anak muda ini kepada pekan kelahiran mereka, Ulu Tiram.

Oyster Comic diwujudkan sekitar 2002 atas dasar cinta pada seni, tak lebih dari itu semua. Sekurang-kurangnya kita semua punya tempat untuk ekspresi bakat kurniaan Tuhan (lukisan, penulisan). –blogspot, fotopages etc masih belum wujud ketika ini.

Oyster Comic juga pernah mendapat tempat di hati gadis-gadis apabila ramai yang menghantar surat-surat cinta mereka tanda sokongan mereka pada zine ini. Ada juga yang sudi menghantar gambar dengan tujuan perhubungan yang lebih serius (Ini kena tanya Mukhriz).

5 tahun Oyster Comic senyap tanpa berita. Masih wujud kah gadis-gadis yang menghantar gambar-gambar “manja” pada Oyster Comic satu masa dulu? Masihkah ada sinar untuk Oyster Comic #4? Atau Oyster Comic terus berkubur? Sama-sama kita nantikan. Kewujudan oystercomic.blogspot adalah titik tolak wujudnya semula Oyster Comic and Art zine....

4 comments:

  1. jadah..lexx an nak campak mana masa tuh...

    ReplyDelete
  2. gua xde time ni,
    gua study kat Amsterdam.

    ReplyDelete
  3. huhuhuhhuh....ayu nadira kau kuciwa dgn kau...kenp?knp?knpa?hehehehehe...

    ReplyDelete